Ідеальний громадянин у колективних уявленнях афінян класичного періоду
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто колективні уявлення афінян про образ ідеального громадянина у класичний період на матеріалі писемних джерел (промов ораторів, епіграфіки – епітафій та гоноративних написів). Гоноративні написи розподілено за двома групами. До першої групи віднесено такі, що характеризували афінських громадян, котрі обіймали посади в управлінні державою. У другу групу виокремлено декрети із вшанування осіб за відправлення посад, пов’язаних із релігійними культами. Визначено, що у публічній комунікації для характеристики громадян застосовувались «формули», які у суспільній свідомості відповідали позитивному або негативному образу людини. У прагненні засвідчити доброчесність особи, промовці або автори написів звертались до тих якостей людини, котрі відповідали пануючому в соціумі образу взірцевого доброчесного громадянина.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Посилання
Aeschines, The speeches of Aeschines, Cambridge, 1968.
Asmonti L., Gentrifying the demos: aristocratic principles and democratic culture in Ancient Athens, in «Study Classici Orientaly», 2015, vol. 61, p. 55-75.
Burton D., Public memorials, private virtues: women on classical Athenian grave monuments, in «Mortality», 2003, vol. 8, no. 1, p. 26-28.
Canevaro M., Memory, the orators, and the public in fourth-century BC Athens, in «Greek memories: theories and practices», Cambridge, 2019, p. 136-157.
Demosthenes. Orationes: in 7 vol., London, Cambridge, 1926-1939.
Dinarchus. Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 165‐325.
Fragoulaki M., Introduction: collective memory in Ancient Greek culture: concepts, media and sources, in «Histos. Supplement», 2020, vol. 11, p. IX-XLIV.
Giro P., Chastnaya i obshchestvennaya zhizn’ grekov, Sankt-Peterburg, 1913, 100 s.
Harris E., Herodotus and the social context of memory in Ancient Greece: the individual historian and his community, in «The Power of the Individual: Studies in Honor of John K. Davies», 2018, p. 79-113.
Hyperides, Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 370‐605.
Inscriptiones Atticae Euclidis anno anteriores. Editio tertia, Fasc. 2: Dedicationes, catalogi, termini, tituli sepulcrales, varia, tituli Attici extra Atticam reperti, addenda / Ed. D. Lewis, L. Jeffery adiuvante Eberhard Erxleben, Berlin, 1994.
Inscriptiones Atticae Euclidis anno posteriores. Editio tertia, Pars I. Leges et decreta. Fasc. 2. Leges et decreta annorum 352/1 – 332/1. / Ed. S.D. Lambert, Berlin, 2012.
Inscriptiones Atticae Euclidis anno posteriores. Editio tertia, Pars IV. Dedicationes et tituli sacri. Fasc. 1. Dedicationes publicae / Eds. J. Curbera, A.K. Makres, Berlin, 2015.
Inscriptions from the Athenian Agora / prep. by B.D. Meritt, Princeton, New Jersey: ASCSA, 1966. 32 p.
Isocrates, Orations. Letters: in 3 vol., London, Cambridge, 1928-1929, 1945.
Joho T., Burckhardt and Nietzsche on the Agōn: the dark luster of ancient Greece, in «Conflict and Competition: Agon in Western Greece», Fonte Aretusa, 2020, p. 267-288.
Lazar L., An imagined and imagining demos in Athenian public inscription, in «The imagination of the mind in Classical Athens. Forms of thought», 2023, p. 126-147.
Loraux N., The invention of Athens. The funeral oration in the classical city, Harvard University Press, 1986, 479 p.
Low P., Remembering, forgetting, and rewriting the past: Athenian inscriptions and collective memory, in «Histos. Supplement», 2020, vol. 11, p. 235-268.
Lycurgus, Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 9-157.
Lysias, Orationes, Cambridge, 1930, 244 p.
Ma J., City as memory, in «The Oxford handbook of Hellenic studies», Oxford, 2009, p. 248-259.
Marinovich L, Antichnaya i sovremennaya demokratiya: novye podkhody k sopostavleniyu, Moskva, 2007, 212 s.
Stears K., Losing the picture: change and continuity in Athenian grave monuments in the fourth ans third centuries bc, in «Word and image in ancient Greece», Edinburgh, 2000, p. 206-227.
Steinbock B., A lesson in patriotism: Lycurgus’ against Leocrates, the ideology of the ephebia, and Athenian social memory, in «Classical Antiquity», 2011, vol. 30, no. 2, p. 279-317.
The imagination of the mind in Classical Athens. Forms of thought / Eds. by E. Clifford, X. Buxton, Routledge, 2023, 344 p.
Vernan Zh.-P., Proiskhozhdenie drevnegrecheskoj mysli, Moskva, 1988, 224 s.
Vidal’-Nakeh P., Chernyj okhotnik. Formy myshleniya i formy obshchestva v grecheskom mire, Moskva, 2001, 419 s.
Zelinskij F., Istoriya antichnoj kul’tury, Sankt-Peterburg, 1995, 380 s.