Радянізація в освітньому просторі Рівненщини (1939–1941 рр.)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті висвітлено радянську практику організації освітнього процесу в Ровенській (тепер Рівненській) області в перший період утвердження та діяльності комуністичної влади на західноукраїнських землях. Проаналізовано реорганізацію початкового, середнього, професійного шкільництва та з’ясовано її особливості в умовах насадження тоталітарного режиму. Простежено створення й роль першого вищого навчального закладу – Ровенського державного вчительського інституту – в підготовці місцевого кадрового потенціалу.
Показано, як в освітній галузі областей Західної України відбувалася уніфікація змісту, завдань і методів навчання згідно із системою, що існувала в УРСР. Обґрунтовано сутність радянського виховання у шкільництві, ключовими засадами якого стали комуністична ідеологія, інтернаціоналізм та атеїзація. Простежено встановлення більшовицького контролю в навчальних закладах і наведено конкретні приклади карально-репресивних дій щодо вчителів.
Досліджено мережу загальноосвітніх, професійних і вищих навчальних закладів у Ровенській області. На прикладі ровенських шкіл проаналізовано їхню структуру за національною ознакою й доведено кількісне зростання російськомовних навчальних закладів у міському середовищі на противагу декларованій українізації.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.