Транспортна система Північної Буковини і Хотинщини у міжвоєнний період

Автор(и)

  • Oleksandr Rusnak Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича http://orcid.org/0000-0003-2921-3029

DOI:

https://doi.org/10.31861/hj2019.50.32-41

Анотація

У статті автор характеризує основні тенденції розвитку системи шляхів сполучення Північної Буковини і Хотинщини у 1918 – 1940 рр. Досліджує стан залізниць, шосейних доріг, авіатранспорту та міського громадського транспорту.

У міжвоєнний період, окрім вдосконалення традиційних видів перевезень, були започатковані нові. Перешкодою до покращення транспортної інфраструктури стали значні руйнування в роки Першої світової війни. Впродовж 1918 – 1940 рр. довелося відбудовувати пошкоджені ділянки залізничного полотна, мости і станції, тому, лише у 1940 р. здано в експлуатацію нові залізниці: Чудей-Красноїльск та Берегомет-Селешень (Стебні). Аналогічними були проблеми із шосейними дорогами, стан яких в регіоні у 1918-1940 рр. був одним з найгірших у Румунії.

До прогресивних зрушень варто зарахувати налагодження постійного внутрішньодержавного і міжнародного повітряного сполучення Північної Буковини й Хотинщини, що стало можливим завдяки будівництву в м. Чернівці найкращого в Румунії аеропорту.

Якісних змін у міжвоєнний період зазнав і міський громадський транспорт. Окрім трамваю, вулицями міста пасажирів почали перевозити автобуси і тролейбуси. Запрацювали регулярні автобусні маршрути й між основними населеними пунктами краю.

Ключові слова: Північна Буковина, Хотинщина, транспорт, залізниця, дороги, трамвай, тролейбус, автобус.

Біографія автора

Oleksandr Rusnak, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

к.і.н., асистент кафедри історії України

Посилання

Anuarul statistic al Romaniei 1922 [Statistical Yearbook of Romania 1922], Bucureşti, Tipografia Curţii Regale, 1923.
Anuarul statistic al Romaniei 1923 [Statistical Yearbook of Romania 1923], Bucureşti, Tipografia Curţii Regale, 1924.
Anuarul statistic al Romaniei 1924 [Statistical Yearbook of Romania 1924], Bucureşti, Tipografia Curţii Regale, 1925.
Anuarul universităţii regele Carol II din Cernăuţi pe anii de studii 1933-1936 [Yearbook of Chernivtsi King Carol II University for 1933-1936 Study Years], Cernăuţi, Glasul Bucovinei, 1937.
C. Răileanu, Starea podurilor de cale ferată din Bucovina [The Condition of the Railway Bridges from Bukovyna], in «Buletinul Căilor Ferate Române», 1920, №10.
Calendarul Glasul Bucovinei pe anul 1928 [Voice of Bukovyna Calendar for 1928 Year], Cernăuţi, Glasul Bucovinei, 1928, p. 102.
Chas (Chernivtsi), 1933, 15 hrudnia.
Chas (Chernivtsi), 1935, 1 serpnia.
Chas (Chernivtsi), 1936, 1 liutoho.
Chas (Chernivtsi), 1936, 2 lypnia.
D. Ionescu, Construirea căilor ferate în Bucovina [The Construction of Railways in Bukovyna], in «Revista Istorică», Bucureşti, Editura Academiei Române, 1995, №9-10, p. 847-857.
DAChO, f. 14, op. 1, spr. 6341, ark. 1.
DAChO, f. 15, op. 1, spr.12735, ark. 1.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 110, ark. 1.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 140, ark. 1.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 140, ark. 13.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 140, ark. 14.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 140, ark. 23.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 26, ark. 227.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 26, ark. 227-231, 257-255.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 32, ark. 170.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 32, ark. 7.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 33, ark. 42.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 33, ark. 42.
DAChO, f. 242, op. 1, spr. 6, ark. 1.
DAChO, f. 6, op. 1, spr. 464, ark. 2.
DAChO, f. 6, op. 1, spr. 465, ark. 1.
Derzhavnyi arkhiv Chernivetskoi oblasti, f. 242, op. 1, spr. 140, ark. 23, 39.
Glasul Bucovinei (Cernăuţi), 1935, 29 august.
Holos Bukovyny (Chernivtsi), 1919, 19 sichnia.
Holos Bukovyny (Chernivtsi), 1920, 5 serpnia.
Holos Bukovyny (Chernivtsi), 1933, 23 kvitnia.
Holos Bukovyny (Chernivtsi), 1933, 25 chervnia.
Holos Bukovyny (Chernivtsi), 1933, 3 veresnia.
I. Lupu, Scurt istoric al căilor ferate din Bucovina [Short History of Railways in Bukovyna], in «Glasul Bucovinei. Revistă trimestrială de istorie şi cultură», Cernăuţi-Bucureşti, 1997, №1(13).
I. Miclescu, Căile ferate, criza şi politica transporturilor [Railways, Crisis and Transport Policy], in «Aspectele crizei romaneşti în cadrul crizei mondiale. Comunicări făcute la asociaţia generală a economiştilor din România», Bucureşti, Tip. «Bucovina» I. E. Torouţiu, 1937, p. 567.
I. Miclescu, Căile noastre ferate de după războiu [Our Railways After the War], in «Buletinul Căilor Ferate Române», 1926, №83-84, p. 2026.
I. Miclescu, Problema transporturilor în România [Transport Problem in Romania], Bucureşti, Tip. Rotativa, 1938, p. 9.
I. Piddubnyi. Istoriia aviatsii na Bukovyni (1910-1945) [History of Aviation in Bukovyna (1910-1945)], Chernivtsi, Zelena Bukovyna, 2006, 112 s.
I. Sava, Tracţiunea electrică cu troleibuse la Cernăuţi. Extras din buletinul A.P.D.E. [Trolley Buses Electric Traction in Cernivtsi. Excerpt From A.P.D.E.], 1939, №5-8, p. 3.
I. Ţighiliu, Consideraţii asupra căilor ferate particulare din România [Considerations Over Railways Particularly From Romania], in «Revista Istorică», Bucureşti, Editura Academiei Române, 1990, №7-8, p. 733.
Lucrările executate în 1921 [Works Executed in 1921], in «Arhiva C.F.R.», 1922, №8, p. 122.
Monografia uzinelor şi tramvaielor electrice ale Municipiului Cernăuţi. Elaborată de adminstraţia Regiei I.E.M.C. cu ocazia sărbătorirei jubileului de 40 ani activitate 1897-1937 [Monograph of the Electrical Plants and Trams of Cernivtsi Municipality. Elaborated by the Administration of the I.E.M.C. on the Occasion of the 40th Anniversary of the 1897-1937 Activity], Cernăuţi, Glasul Bucovinei, 1937, p. 25-26.
Monografia uzinelor şi tramvaielor electrice ale Municipiului Cernăuţi. Elaborată de adminstraţia Regiei I.E.M.C. cu ocazia sărbătorirei jubileului de 40 ani activitate 1897-1937.
O. Dobrzhanskyi, Yu. Makar, O. Masan, Khotynshchyna: Istorychnyi narys [Khotynshchyna: Historical Essay], Chernivtsi, Molodyi bukovynets, 2002
Polski potiahy cherez Bukovynu [Polish Trains Through Bukovyna], in «Chas», 1929, 30 kvitnia, s. 1.
Poriadky na Zaliznytsi [Rules at Railways], in «Chas», 1929, 9 liutoho, s. 3.
S. Tarkhov, Istoriia miskelektrotransportu Chernivtsiv [History of Chernivtsi City Electric Transport], Chernivtsi, Prut, 1997.
Velyki poveny [Great Floods], in «Chas», 1929, 28 bereznia, s. 1.
Znov katastrofa poveniv [Again Catastrophe of Floods], in «Chas», 1929, 14 lypnia, s. 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-16

Як цитувати

Rusnak, O. (2019). Транспортна система Північної Буковини і Хотинщини у міжвоєнний період. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Історія, (50), 32-41. https://doi.org/10.31861/hj2019.50.32-41

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>