Вплив літературної інтелігенції на розвиток українського шкільництва у Галичині й Буковині (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті наголошується, що представники української літературної інтелігенції були одними з найвпливовіших учасників освітнього руху у Галичині й Буковині. Вони одними з перших привернули увагу до потреби освіти серед українського населення. Окрім цього, деякі українські письменники брали безпосередню участь у заснуванні та організації роботи народних шкіл та українських гімназій.
Українським письменникам належала провідна роль у впровадженні у шкільні підручники, а відтак і в навчальний процес термінів «Україна», «українець», «український» замість звичних «Русь», «русин», «руський» які на той час уже були дискредитовані москвофілами і сприймалися як ідентифікація російськості.
Усістворені українськими літераторами підручники базувалися на фонетичному правописі, із залученням творів українських письменників, які сприяли формуванню національно свідомого покоління українців.
Ключові слова: Галичина, Буковина, українські письменники, освіта