Ідеальний громадянин у колективних уявленнях афінян класичного періоду

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Оксана Вар’ян

Анотація

Розглянуто колективні уявлення афінян про образ ідеального громадянина у класичний період на матеріалі писемних джерел (промов ораторів, епіграфіки – епітафій та гоноративних написів). Гоноративні написи розподілено за двома групами. До першої групи віднесено такі, що характеризували афінських громадян, котрі обіймали посади в управлінні державою. У другу групу виокремлено декрети із вшанування осіб за відправлення посад, пов’язаних із релігійними культами. Визначено, що у публічній комунікації для характеристики громадян застосовувались «формули», які у суспільній свідомості відповідали позитивному або негативному образу людини. У прагненні засвідчити доброчесність особи, промовці або автори написів звертались до тих якостей людини, котрі відповідали пануючому в соціумі образу взірцевого доброчесного громадянина.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Вар’ян, О. (2024). Ідеальний громадянин у колективних уявленнях афінян класичного періоду. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Історія, (59), 96–102. вилучено із https://www.hj.chnu.edu.ua/hj/article/view/295
Розділ
Статті
Біографія автора

Оксана Вар’ян, Запорізький обласний центр охорони культурної спадщини

заступниця директора

Посилання

Aeschines, The speeches of Aeschines, Cambridge, 1968.

Asmonti L., Gentrifying the demos: aristocratic principles and democratic culture in Ancient Athens, in «Study Classici Orientaly», 2015, vol. 61, p. 55-75.

Burton D., Public memorials, private virtues: women on classical Athenian grave monuments, in «Mortality», 2003, vol. 8, no. 1, p. 26-28.

Canevaro M., Memory, the orators, and the public in fourth-century BC Athens, in «Greek memories: theories and practices», Cambridge, 2019, p. 136-157.

Demosthenes. Orationes: in 7 vol., London, Cambridge, 1926-1939.

Dinarchus. Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 165‐325.

Fragoulaki M., Introduction: collective memory in Ancient Greek culture: concepts, media and sources, in «Histos. Supplement», 2020, vol. 11, p. IX-XLIV.

Giro P., Chastnaya i obshchestvennaya zhizn’ grekov, Sankt-Peterburg, 1913, 100 s.

Harris E., Herodotus and the social context of memory in Ancient Greece: the individual historian and his community, in «The Power of the Individual: Studies in Honor of John K. Davies», 2018, p. 79-113.

Hyperides, Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 370‐605.

Inscriptiones Atticae Euclidis anno anteriores. Editio tertia, Fasc. 2: Dedicationes, catalogi, termini, tituli sepulcrales, varia, tituli Attici extra Atticam reperti, addenda / Ed. D. Lewis, L. Jeffery adiuvante Eberhard Erxleben, Berlin, 1994.

Inscriptiones Atticae Euclidis anno posteriores. Editio tertia, Pars I. Leges et decreta. Fasc. 2. Leges et decreta annorum 352/1 – 332/1. / Ed. S.D. Lambert, Berlin, 2012.

Inscriptiones Atticae Euclidis anno posteriores. Editio tertia, Pars IV. Dedicationes et tituli sacri. Fasc. 1. Dedicationes publicae / Eds. J. Curbera, A.K. Makres, Berlin, 2015.

Inscriptions from the Athenian Agora / prep. by B.D. Meritt, Princeton, New Jersey: ASCSA, 1966. 32 p.

Isocrates, Orations. Letters: in 3 vol., London, Cambridge, 1928-1929, 1945.

Joho T., Burckhardt and Nietzsche on the Agōn: the dark luster of ancient Greece, in «Conflict and Competition: Agon in Western Greece», Fonte Aretusa, 2020, p. 267-288.

Lazar L., An imagined and imagining demos in Athenian public inscription, in «The imagination of the mind in Classical Athens. Forms of thought», 2023, p. 126-147.

Loraux N., The invention of Athens. The funeral oration in the classical city, Harvard University Press, 1986, 479 p.

Low P., Remembering, forgetting, and rewriting the past: Athenian inscriptions and collective memory, in «Histos. Supplement», 2020, vol. 11, p. 235-268.

Lycurgus, Orationes. Minor attic orators: in 2 vol., London, Cambridge, 1962, vol. 2, p. 9-157.

Lysias, Orationes, Cambridge, 1930, 244 p.

Ma J., City as memory, in «The Oxford handbook of Hellenic studies», Oxford, 2009, p. 248-259.

Marinovich L, Antichnaya i sovremennaya demokratiya: novye podkhody k sopostavleniyu, Moskva, 2007, 212 s.

Stears K., Losing the picture: change and continuity in Athenian grave monuments in the fourth ans third centuries bc, in «Word and image in ancient Greece», Edinburgh, 2000, p. 206-227.

Steinbock B., A lesson in patriotism: Lycurgus’ against Leocrates, the ideology of the ephebia, and Athenian social memory, in «Classical Antiquity», 2011, vol. 30, no. 2, p. 279-317.

The imagination of the mind in Classical Athens. Forms of thought / Eds. by E. Clifford, X. Buxton, Routledge, 2023, 344 p.

Vernan Zh.-P., Proiskhozhdenie drevnegrecheskoj mysli, Moskva, 1988, 224 s.

Vidal’-Nakeh P., Chernyj okhotnik. Formy myshleniya i formy obshchestva v grecheskom mire, Moskva, 2001, 419 s.

Zelinskij F., Istoriya antichnoj kul’tury, Sankt-Peterburg, 1995, 380 s.

Схожі статті

1 2 3 4 5 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.